Ana içeriğe atla

Hoşgeldin 365 günün sultanı!

8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü

 
🌅Hoşgeldin 365 günün sultanı! Kainatın en şahane iki sözcüğünü buluşturan gün: 

Emek ve kadın. 💛

Uyanmak için bir prensin öpücüğünü bekleyenlerin değil erken kalkip yol alanların, hazıra konanlarin değil alın terinin anlamını bilenlerin günü. Yolunu ilmek ilmek dokumuş, üretmiş ve cogaltmis bir derde derman olmuş, bir kuru dalı yeşertmiş, ağacı bahara cesaretlendirmişlerin günü. 

Güçlü değil mutlu olmak isteyenlerin erkek gibi değil kadın gibi kadınların günü.

İyi ki variz, burdayız diyen cesur yüreklilerin günü bugün emekçi kadınlar günü!
Evde, sokakta, tarlada, plazada dükkanda, fabrikada eliyle yüreğiyle fikriyle yaşama emek veren kız kardeşlerim gününüz kutlu olsun!

8 mart ruhu omurgamiza kuvvet, kalbimize neşe, dilimize zılgıt, dizimize derman, yaramiza şifa, eril dile isyan olsun.
Kadın kadındir, çiçek babandir.


Yorumlar

Kalemimin Fısıltısı

Gülüver

                                      🌹 Ben bütün yeşillerimi inatçı ayazlara çaldırdım; sen kendinin ellerinden tut ve kendine benim için bir gül ver. Ben kalemimin sapını gülle donattım, Gül, ey bir âna sığmış ebediyet rüyası! Kendine bir gül(ü)ver.

Ağaç Olmak İsterdim

  Dünyaya bir daha gelsem insan olmak istemezdim. Şen bir ailenin bahçesinde bir ağaç olmak isterdim mesela. Belki dut, belki incir, belki kavak belki de zeytin. Keyfi sefa akşamlarında kahkahaları ile inleyen masaların üzerinde sallanan dallarım olsun isterdim, anason kokan sofraların ritim tutan. Dünyaya bir daha gelsem insan olmak istemezdim ki. Ayakları yere sağlam basan asırlık bir çınar ağacı olmak isterdim mesela... Sıcak yaz günlerinde gölgeme hasırını serip çayını yudumlayan alnının teri sırtına geçmiş tarlasıyla hasadıyla uğraşan emekçilerin nefes durağı olmak isterdim. Dünyaya bir daha gelsem insan olmak istemezdim ki, baharda çiçeklerini açan, sonbaharda yapraklarını döken, vaktinde meyvesini verebilen bir ağaç olmak isterdim mesela. Her şeyi vaktinde yaşayan olmak isterdim. Kırlara yayılan olmak isterdim, küçük çoban kızının koyunlarını otlattığı bir diyarda. Bir geceleyin dallarımın arasında yıldızları seyredenlerim olsun isterdim. Kuşlara yuva, arılara bal, kelebekler iç

Salgın Günleri✍️☕ Kahvenin hikayesi

Her kahvenin bir hikayesi olsun bu hafta...💜 💫 Koşuşturmacalı bir dünya halinde toplantılar, görüşmeler, evraklar, insanlar, alt komşu, yan komşu, astlar, üstler, dostlar, postlar derken hop evde  enteresan bir süreç içinde buluverdik kendimizi. . Oysa daha çok kısa bir zaman önce neydi derdimiz? O onu dedi bu bunu yaptı, kim kime gol attı, kim kime show yaptı, öyle olursa böyle olmalı  zihin karmaşasıyla var oluş savaşı içindeydi çoğumuz. 🌿 Derin bir nefes almayı, müziği hissetmeyi, nefes alırken vücudunu dinlemeyi vucunun neye ihtiyacı olduğunu kulak vermeyi. Su içmeyi, hijyenin sağlığımızda ki önemini, sevdiklerinizin bir anda yok olabilme ihtimalinin farkinda olmayan ama tüm dünyaya hakim olduğunu sanan bir nesildik. Ne garip değil mi bi minik virüs geliyor  uzak diyarlardan hayatlarımız değişiyor. Yeni rutininiz oluyor,  dışarıda aradığımız her şeyin aslında zaten kendi içimizde olduğunu gösteren, üzerimize yapışan tüm sıfatlardan arınarak evde nasıl kal