Ana içeriğe atla

İzmir Gölcük 💙

Kavurucu sıcaklar başladı, karantinada Ege’de mis gibi çam ormanının içinde, şifalı bitkiler eşliğinde serinlikle kucaklaşmak isteyenlerin tatil yerlerinden biri de İzmir’in Ödemiş ilçesinin Gölcük beldesi.

Bozdağlar’ın eteklerinde yaz sıcağında tatlı üşüme hissiyle koyun koyuna geçirilecek, harika tatil anıları bırakmak isteyenlerin durağı Gölcük. Tabi herşey normale döndüğünde ziyaret etmek isteyenlere 😊

Kalabalıktan uzak bu yayla ismini çam ormanlarının kucakladığı gölden alıyor. Şirin kafeteryaları, yöresel pazarı, yörede yetişen ısırgan otu ile yapılan leziz gözlemeleri ve yeşille kucaklaşan gölü ile adeta ziyaretçilere görsel bir şölen sunarak Gölcük kendini ayrıcalıklı bir yere koyuyor.

Ödemiş şehir merkezine 18 km olan ve bakir kalan bu tatil noktası gezilesi görülesi bir Ege kasabası. İzmir’in Yeşil Denizi Asırlara Meydan Okuyan köyü ‘Birgi’ ye de yakınlığı, tatiline nostalji bir hava katmak isteyenlerin gidip görmesi gereken bir yakınlıkta. Birgi – Gölcük arası 20-25 dakikalık bir mesafede.  Her köşesinde buram, buram tarih kokan harika taş binalar, tarihi Çakırağa Konağı ve camileri ile tüm görkemiyle kucak açıyor ziyaretçilere. Birgi, adını ilk çağlardan beri duyurmayı başarabilmiş yerlerden. Birgi’ye nasıl gidilir, Birgide ki tarihi yapıtlar ve ünlü yemeklerini bulabileceğiniz restorantlar için ayrı bir içerik bırakıyorum gezgin ruhlu arkadaşlar için buraya tıklayarak görsellere ve içeriğe İzmir’in Yeşil Denizi Asırlara Meydan Okuyan köyü ‘Birgi’adlı yazımdan ulaşabilirsiniz. Sevimli Yayla Bu Kadarla Sınırlı Değil Elbette. Gölcük Yaklaşık 900 Rakımda Bulunuyor.  Günü Birlik Ziyarete Çok Müsait Olan Rotası Civar İllerden Gelenler Oluyor.

Gölcük Yaylası

Şimdi Gelelim Bu Ödemiş Gölcük Yaylası Nasıl Gidilir?

Özel Araçla: Ödemiş Gölcük Yaylası’na İzmir merkezden özel aracınızla 2 alternatif rota ile gidebilirsiniz.

  1. Rota: İzmir – Kemalpaşa – Ankara rotasında giderek Salihli öncesinde Sart Harabeleri önünden dağ yoluna çıkarak ulaşabilirsiniz.
  2. Rota: İzmir Çevreyolu’ndan Torbalı’ya doğru trafik ışıklarına takılmadan gidebilir. Torbalı sapağından çıkın ve Torbalı Devlet Hastanesi önünden Ödemiş’e devam edin. Ödemiş – Zeytinlik mevkisinden dağ yoluna çıkabilirsiniz.

Her iki rota da yaklaşık 2 saat sürmektedir. Eğer Ödemiş üzerinde mola verip, köfte yemek isterseniz Torbalı rotasını kullanmanızı öneririm. Her iki rota da dağ yolu içermektedir. Her türlü araçla güvenle çıkabileceğiniz oldukça geniş ve güvenli yollar mevcuttur.

Önemli not: Ödemiş köftesini denemeden gitmeyin derim bunun için ikinci rota tavsiyemdir.

İzmir’ in en doğu ilçelerinden biri olan tarihin izlerini kovalayan Ödemiş, tarihi sokakları ve deri tulum peyniri, töngül pidesi, meşhur ödemiş köftesi ile biliniyor. Ödemiş’te yedik içtik eee Ödemişte nerelere gezilir, nerede kalınır diyorsanız?  Ödemiş’te bir gezgin yazım tam size göre 😉 içeriğe buradan ulaşabilirsiniz.

Toplu Taşımayla da Gölcük Yaylası’na Ulaşım Çok Kolay!

İzmir merkezden Basmane tren garından Ödemiş yönüne gelen trenler ile Ödemiş’e ulaşabilir ve beldeye şehrin içindeki otogardan kalkan minibüslerle çok rahat gidebilirsiniz. Tren seferleri için bu link’e tıklayarak göz atabilirsiniz.

Diğer bir seçenek ise İzmir otogardan Ödemiş’e gelen otobüsler var.

Gölcük Gölü

Gölde yüzülür mü?

Hayır bu göl yüzmek için uygun değil. Bunu belirtmekte fayda var. İzmir’den 130 km uzaklıktaki şirin belde Gölcük, özellikle yaz döneminde kalabalıklaşıyor. Balık tutmak isteyenlerin, piknik yapmak için ve manzarada kahve içmek için tercih edilir bir göl. Sıralandığı göl çevresinde, çok sayıda balık restoranı da bulunuyor. Yemek alternatifinin balıkla sınırlı olmadığını balık tüketmekten çok hoşlanmayanlar için söylemekte fayda var. Ödemiş köftesi, sucuk- ekmek, zeytinyağlı yemekler, oğlak ve dana etiyle yapılan sebzeli güveç gibi seçenekler de bulunuyor. Gölün üzerindeki Gölcük Rıhtım Restoran ilgi gören yerlerin başında geliyor.

Gölcük Gölü

Ege de kış tatili için Gölcük!

Evet öyle. Fotoğraf çekmeyi sevenler için yılın dört mevsimi birbirinden güzel karelere ahenk veren göl, fotoğraf sanatçıların uğrak noktası.

Gölcük

Kış tatiline kış sporu katmak isteyenlere müjde! Gölcük beldesine 25 dakika mesafede olan Bozdağ Kayak Merkezi unutulmaz tatil serüvenizin bir parçası olacak yakınlıkta. Profesyonel ve amatör kayakçılara hitap etmekte olan bu yer hakkında tüm detaylar. Bozdağ’ da Kış Tatili adlı yazımda.

Gölcükte nerede kalınır?

Göl manzaralı otel ve pansiyon imkanı var.

Gölcükte kamp yapılır mı?

Şehir yaşamının karmaşasından biraz olsun uzaklaşmak için tercih edebileceğiniz bu bölgede, Gölcük’ün muhteşem göl çevresini tercih edebilir, uzun doğa yürüyüşlerine çıkabilir. Kamp alanı hizmeti veren Gölcük Ali Baba camping mevcuttur.

Gölcük Kamp Yerleri

Her şeyin ötesinde Gölcük doğa ile iç içe olmak, huzurlu bir vakit geçirmek ve civardaki tüm tatil imkanlarını ve tarihi kucaklamak için egede harika bir tatil köşesi. Ödemiş’in eski belediye başkanı Dr. Mustafa Bengisu’nun Gölcük için söylediği şu sözlerle sizleri Gölcük çarşı girişinde karşılayacak;

Kederli maskeni at
Yüzüne neşe gelsin
Yorgun kisveni fırlat
İçine huzur sinsin,
Çünkü artık cennettesin,
Geldin işte Gölcüktesin.

Dr. Mustafa Bengisu – Koca Doktor Kitabı

Söz kulağa, yazı uzağa gider, gezgin ruhunuzla aşkın ve ilhamın olduğu yerde Ege Fısıltıları ile kalın.

Güneşin Kızı Gülşah

Yorumlar

Kalemimin Fısıltısı

Ağaç Olmak İsterdim

  Dünyaya bir daha gelsem insan olmak istemezdim. Şen bir ailenin bahçesinde bir ağaç olmak isterdim mesela. Belki dut, belki incir, belki kavak belki de zeytin. Keyfi sefa akşamlarında kahkahaları ile inleyen masaların üzerinde sallanan dallarım olsun isterdim, anason kokan sofraların ritim tutan. Dünyaya bir daha gelsem insan olmak istemezdim ki. Ayakları yere sağlam basan asırlık bir çınar ağacı olmak isterdim mesela... Sıcak yaz günlerinde gölgeme hasırını serip çayını yudumlayan alnının teri sırtına geçmiş tarlasıyla hasadıyla uğraşan emekçilerin nefes durağı olmak isterdim. Dünyaya bir daha gelsem insan olmak istemezdim ki, baharda çiçeklerini açan, sonbaharda yapraklarını döken, vaktinde meyvesini verebilen bir ağaç olmak isterdim mesela. Her şeyi vaktinde yaşayan olmak isterdim. Kırlara yayılan olmak isterdim, küçük çoban kızının koyunlarını otlattığı bir diyarda. Bir geceleyin dallarımın arasında yıldızları seyredenlerim olsun isterdim. Kuşlara yuva, arılara bal, kelebekler iç

Gülüver

                                      🌹 Ben bütün yeşillerimi inatçı ayazlara çaldırdım; sen kendinin ellerinden tut ve kendine benim için bir gül ver. Ben kalemimin sapını gülle donattım, Gül, ey bir âna sığmış ebediyet rüyası! Kendine bir gül(ü)ver.

Canım Kendim ♥

Kıymet bilmez insanlardan şikayet eder miyiz? Ederiz tabi hemde nasıl yakınırız. Ama en büyük kıymet bilmezliği kendimize ederiz. Şimdi bir kahve ısmarla kendine gökyüzüne bak derin bir nefes al. Hayatında ki herşeyi fark et kabul et şükret! Kendine değer ver onun üstüne titre, her koşulda sarıp sarmaladığı seni dimdik ayakta tuttuğu için sarıl ona. Şimdi kendine hakeden mektubu okuma zamanı bu mısralarda kendinizden bulmanız gerekenlere odaklanip kabul edip yüzünüzü güneşe çevirmeniz diğeriyle... Seni ne kadar çok ihmal etmişim, seni ne kadar üzmüş ne kadar inciltmişim. Verilen güzelliklerin kıymetini bilmeyen insanlara kızarken en büyük kıymet bilmezliği asıl sana ben kendim etmişim. Canım Kendim! Affet beni.  Sana yaptığımı başkasını yapsam bırakır giderdi beni. Canım Kendim affet beni. Petvasız gençliğimi, savunmasız direnişlerimi, ertelediğim duygularımı, değersiz hissettirmelere göz yummalarımı affet. Kıymetini bilmeyenlere bedelini ödemeyenlere seni kullandırıp, duy