Ana içeriğe atla

Ruhsal Yolculuk

🧘‍♀️
Dikkatimizi tarafsız ve nazik bir şekilde yönetme becerisi, nefesimiz, vücudumuz, hislerimiz, duygularımız, düşüncelerimiz ve günlük hayat içindeki davranışlarımızın farkında olmak ve bunları yargılamadan nazik bir şekilde gözlemleyebilmek bilincsel farkindağımızı arttır.
🍃
Bazen işten eve arabayla dönerken vücudumuz direksiyonda olsa da kafamız bambaşka yerlerde olur. Peki kafamız başka yerdeyken arabayı kim kullanır? Daha önce pek çok kez yaptığımız bu ve benzeri pek çok durumda zihnimizin ezbere davranışlarına "Otomatik pilot" denir. Otomatik pilot modundayken ezbere araba kullanır, dikkatsizce yemek yer, özensizce karşımızdaki kişiyi dinlermiş gibi yaparız. Bu da hayat kalitemizi önemli ölçüde etkiler.
🍃
Mindfulness becerisi olarak bilinen bilincsel farkındalık otomatik pilottan çıkma becerisidir. Bu yüzden bu beceri geliştikçe ezbere davranışlar azalır, yediğimiz yemekten keyif almaya, duyduğumuzu anlamaya başlarız.
🍃
Her şeyi bıraktığında, hiçbir şeye sahip olmadığında, bir sıfıra dönüştüğünde, bir hiçlik, bir hiç kimse olduğunda zirveye ulaşırsın. Senden bir şey azaltılmalıdır, eklenmemelidir. Bir şeyler bırakılmalıdır, biriktirilmemelidir.
🍃
Buddha eriştiğinde biri ona sordu ‘neye eriştin?’. Buddha güldü ‘Hiçbir şeye erişmedim, eriştiğim her şey zaten benimleydi. Aksine çok şey kaybettim. Egomu kaybettim. Düşüncelerimi, zihnimi kaybettim. Eskiden sahip olduğumu düşündüğüm her şeyi kaybettim. Bedenimi kaybettim. Benim bir beden olduğumu düşünürdüm. Tüm bunları kaybettim. Şimdi saf hiçlik olarak varım. Benim ulaştığım budur.’ 🍃
Neyi tamamıyla kabul edersen ötesine geçersin, eğer savaşırsan ona takılırsın.🧘‍♀️ Ruhsal yolculuğunuz da yolunuza ışık tutan kara dumanlarınız bol olacaktır. Ama onların kara duman değil de ışık olduğunu fark edip bilincsel farkındalığa ulaşırsanız ötesine geçip aydınlanırsınız, sevgi ve ışıkla kalın🙏 #namaste

#osho #buddha #quoteoftheday #yoga #yogalove #yogini #yogilifestyle #yogaeverywhere #yogaeverydamnday #mindfulness #meditation #ekarajakapotasana #pigeonpose

Yorumlar

Kalemimin Fısıltısı

Ağaç Olmak İsterdim

  Dünyaya bir daha gelsem insan olmak istemezdim. Şen bir ailenin bahçesinde bir ağaç olmak isterdim mesela. Belki dut, belki incir, belki kavak belki de zeytin. Keyfi sefa akşamlarında kahkahaları ile inleyen masaların üzerinde sallanan dallarım olsun isterdim, anason kokan sofraların ritim tutan. Dünyaya bir daha gelsem insan olmak istemezdim ki. Ayakları yere sağlam basan asırlık bir çınar ağacı olmak isterdim mesela... Sıcak yaz günlerinde gölgeme hasırını serip çayını yudumlayan alnının teri sırtına geçmiş tarlasıyla hasadıyla uğraşan emekçilerin nefes durağı olmak isterdim. Dünyaya bir daha gelsem insan olmak istemezdim ki, baharda çiçeklerini açan, sonbaharda yapraklarını döken, vaktinde meyvesini verebilen bir ağaç olmak isterdim mesela. Her şeyi vaktinde yaşayan olmak isterdim. Kırlara yayılan olmak isterdim, küçük çoban kızının koyunlarını otlattığı bir diyarda. Bir geceleyin dallarımın arasında yıldızları seyredenlerim olsun isterdim. Kuşlara yuva, arılara bal, kelebekler iç

Gülüver

                                      🌹 Ben bütün yeşillerimi inatçı ayazlara çaldırdım; sen kendinin ellerinden tut ve kendine benim için bir gül ver. Ben kalemimin sapını gülle donattım, Gül, ey bir âna sığmış ebediyet rüyası! Kendine bir gül(ü)ver.

Canım Kendim ♥

Kıymet bilmez insanlardan şikayet eder miyiz? Ederiz tabi hemde nasıl yakınırız. Ama en büyük kıymet bilmezliği kendimize ederiz. Şimdi bir kahve ısmarla kendine gökyüzüne bak derin bir nefes al. Hayatında ki herşeyi fark et kabul et şükret! Kendine değer ver onun üstüne titre, her koşulda sarıp sarmaladığı seni dimdik ayakta tuttuğu için sarıl ona. Şimdi kendine hakeden mektubu okuma zamanı bu mısralarda kendinizden bulmanız gerekenlere odaklanip kabul edip yüzünüzü güneşe çevirmeniz diğeriyle... Seni ne kadar çok ihmal etmişim, seni ne kadar üzmüş ne kadar inciltmişim. Verilen güzelliklerin kıymetini bilmeyen insanlara kızarken en büyük kıymet bilmezliği asıl sana ben kendim etmişim. Canım Kendim! Affet beni.  Sana yaptığımı başkasını yapsam bırakır giderdi beni. Canım Kendim affet beni. Petvasız gençliğimi, savunmasız direnişlerimi, ertelediğim duygularımı, değersiz hissettirmelere göz yummalarımı affet. Kıymetini bilmeyenlere bedelini ödemeyenlere seni kullandırıp, duy