Ana içeriğe atla

Özgürlüğü sevmeyen parmak kaldırsın

Desem kimse çıkmaz herhalde… 😊 Oysa kendini hapseden özgürlükten alıkoyan hepimizin bir karanlık yanı vardır. Kimi elalem ile kendine yüksek duvarlar örerken kimimiz yargılayıcı tutumun kimizde öfkenin kölesi oluruz. Farkına bile varamayız ama özgürlüğümüzü bir kapana hapseder küçük bir alanda yüksek duvarlar içinde aylarca belki yıllarca yaşar gideriz… Olaylar, mekanlar değişsede elalem, yargılayıcı tutum, korkularımız kimi zamanda öfkemiz herdaim özgürlüğümüzü kısıtlar. Bunların farkında olmak yolun yarısını, eyleme geçmekte diğer yarısıdır. Seni hangi duygunun özgürlüğünü kısıtladığını bi düşün, fark et, herşey bunda gizli 🙂 Duygular kabul ettiği gerçeklik ile oluşur. Gerçeklik ise zihinsel bir yorumdur😊 Zihninizin oluşturduğu bir temsilin bir arayüzün içinde, yaşıyoruz. Meditasyon & yoga, düşünmek sorgulamak kalbimizi dinlemek özeleştiri ile zihni güncellemek gerekir. Bir metafor ile konuyu elealacak olursak ağırlaşmış işlevlerinde duraksayan zorlanan bir bilgisayar veya elektronik bir alet düşünelim bilgisayar sürekli takılıp kalıyor. İşlevlerinde yavaşlıyor. Yapması gerekenleri artık süre sonra yapamamaya başlıyor… Bu durumda seviyesini yükseltmek için bi güncellemeye ihtiyaç duyarız. Upgrade yaparız. Güncellemede ortam aynı insanlar aynı siz aynı ama her şey değişmiş oluyor. Sürekli çabalıyor ve değişim yaratamıyorsak algı seviyesi olarak yanlış bir yerde olduğumuzun en iyi örneğidir. Bazen bir niyet bir karar bir cesaret adımı gibi bir şey olabiliyor peki bu işin yolu ne yüzlerce yıldır her mistiğin, her evliyanın, din insanın, peygamberin, azizin herneyse anlatıp durduğu kendi içine dönmek kendini hesaba çekmek kendinle ilgili iç dünyanla ilgili çalışma yapmak ve bunu hayata değiştirmenin tek yolu olduğunu fark edersiniz. Kısacası düşünün düşünmek bedava 😊😁 hayatın merkezine kendimize koyarak yapabileceğimiz bir şey meditatif bir şekilde kendinizle ilgilenin. Ne kadar ağır bir konuyla uğraşıyor olursan ol Düşünce kalıbın her şeyi belirliyor o kalıbın dışına çıkmadan yeni bir şey olması söz konusu değil öğrenmekle alakalı değil kafayı değiştirmekle ilgili bu olay. Dilediğiniz hayat sadece bir düşünce bir bakış açısı. Kendi inançlarımızla gerçekliğimizi yaratıyoruz. Güncellenince ise zayıflığınız olarak düşündüğünüz şeyler güçlü yönleriniz haline geliyor. Bugünden kendime ve size farkındalık notları🌟☺️ Sevgi ve ışıkla kalın, Konu ilginizi çektiyse bu konuyu daha çok okumak isterseniz Todd Rose - Ortalamanın sonu, Francesca Gino - Rebel Talent ve Epictetus - The Art of Living kitaplarını okuyabilirsiniz.✨💫🌟

Yorumlar

Kalemimin Fısıltısı

En uzun geceye özel! Nar kırma ritüeli ❤️

  Bolluk, bereket, birin bin olması, anlamı taşıyan Nar❤️ Geleneklere göre, yere hızla atılan nar ne kadar patlarsa, çok sayıdaki tanelere ne kadar uzak ve geniş bir alana yayılırsa, bolluk, bereket ve doğurganlığın temsil edildiği düşünülmekte☺️ Büyükannelerimizin yaptığı bu ritüelin merak edip biraz araştırdım ☺️ Antik Yunan tarihine dayanıyor ve eski Mısırda da oldukça önemli bir besin kaynağı nar. Eski Mısır zamanında din adamları tarafından nar, kutsal sayılmaktadır ve nar taneleri ise yaşam sembolü olarak görmüşler🥰 Kış gündönümünün özel bir meyvesi nar, her ülke için farklı farklı anlamlar içeriyor. Ancak pozitifliği herkes tarafından bilinmekte. Hristiyanlık'ta nar, sonsuz hayat ile kıyametin sembolü olarak gösterilirken, Budizm'de hayatın tüm olumlu etkilerinin toplandığı bir öz olarak resmedilen narı evinde tutanlar, inanca göre berekete kavuşur ve kötülüklerden uzaklaşır. İslamiyet'in kutsal kitabı Kur'an-ı Kerim'de de Enam Suresi 99 ile 141. sureleri ve

Ben seninle

Ben seninle huzuru sevdim, Vefasızlığı sevmedim ki. Ben seninle gülmeyi sevdim, Ağlamayı sevmedim ki. Ben seninle sarılmayı sevdim, Sarılamamayı sevmedim ki. Ben seninle sükutu sevdim, Suskunluğu sevmedim ki. Ben seninle konuşmayı sevdim, Ben seninle şarkı söylemeyi, ben seninle şiiri, ben seninle yaşamayı sevdim. Ama Sen beni sevmediklerimle başbaşa bırakmayı seçtin, Ya ben seni çok sevdim ya da Sen beni hiç sevmedin... Ama ben bunlar icin seni sevmedim ki, Gülşah